Kouda (ČSSD): Evropské peníze jsou určeny pro krajskou propagaci

25.11.2011 12:12

EXKLUZIVNĚ pro ParlamentníListy.cz reakce na článek Jiřího Paroubka

Kouda (ČSSD): Evropské peníze jsou určeny pro krajskou propagaci
Foto: fcb
Popisek: Pavel Kouda

Ústecký kraj má neopakovatelnou možnost využít evropské dotace v objemu 37 milionů Kč na propagaci cestovního ruchu. Jde o výjimečnou příležitost, jak z Ústeckého kraje postupně odstraňovat nálepku měsíční krajiny, lákat na přírodní krásy a nové možnosti rekreace návštěvníky z ČR i zahraničí a pomoci vytvářet tolik potřebná nová pracovní místa v oblasti cestovního ruchu. Evropské dotace mají jasná a striktní pravidla a dnes i každý zastupitel v té nejmenší obci dobře ví, že peníze určené pro určité dotační tituly je možné využít pouze pro projekty z této oblasti. Pokud se tedy Evropská unie rozhodne podporovat cestovní ruch, není možné z těchto peněz financovat například opravy silnic. Pevně věřím tomu, že pokud by Ústecký kraj nevyužil evropských 37 milionů Kč k vlastní propagaci, zvedla by se vlna kritiků, kteří by vedení kraje začali osočovat z toho, že tyto peníze nechal propadnout.

Na „Propagaci rekultivovaných a revitalizovaných území v Ústeckém kraji" přidělil téměř 37 milionů Kč na svém posledním zasedání Výbor Regionální rady Regionu soudržnosti Severozápad. Je to pro Ústecký kraj velká příležitost. Stejně jako jsou nyní média plná reklam s pozvánkou na lyžování do Rakouska a v létě ke koupání v Chorvatsku, bude Ústecký kraj prostřednictvím reklamy zvát návštěvníky k cestě a pobytu v Ústeckém kraji. V rámci projektu bude Ústecký kraj propagovat území Severočeské hnědouhelné pánve, území dotčené těžební činností. Lokalita je vymezeno okresy Most, Chomutov, Teplice, Ústí nad Labem a celkem se jedná o 58 obcí.

Ústecký kraj mimochodem každý rok vynakládá miliony korun ze svého rozpočtu na propagaci nejkrásnějších míst kraj. Jde o investici, která se nám vrací v nárůstu počtu návštěvníků. Samozřejmě z toho profitují hotely, penziony, restaurace, pořadatelé kulturních akcí, správci památek atd., ale podstatné je, že se daří i touto cestou udržovat a vytvářet nová pracovní místa

V rámci projektu bude realizovaná reklamní kampaň - formou TV spotů a inzerce v novinách, internetová kampaň a tisk propagačních vícejazyčných letáků v rozsahu cca 30 tisíc kusů. Termín zahájení propagační kampaně je zatím stanovený na leden 2012 (v závislosti na průběhu a ukončení zadávacího řízení), ukončení 28. února 2013.

Chtěl bych se touto cestou ujistit občany Ústeckého kraje, že výběrové řízení na realizaci tohoto projektu probíhá zcela v souladu se zákony České republiky a je naprosto transparentní a otevřené. O výsledcích budeme veřejnost informovat. Na závěr bych chtěl ještě jednou zopakovat, že skutečně není možné využít finanční prostředky určené Evropskou unií na propagaci cestovního ruchu k opravám silnic. Buď budeme lákat turisty a vytvářet nová pracovní místa, nebo tyto peníze propadnou a zmizí v nenávratnu. A to asi nikdo z nás nechce.

Pavel Kouda
náměstek hejtmanky Ústeckého kraje

Reakce na:

Paroubek: Kam nasype Ústecký kraj desítky milionů v kampani na výsypky?


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Kr-ustecky.cz

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zeman (PRO): Rozdělení společnosti je dílem globalistů

12:16 Zeman (PRO): Rozdělení společnosti je dílem globalistů

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k rozdělení společnosti.