Langšádlová (TOP 09): Činy hejtmana Ratha zavání vydíráním

14.05.2012 17:10 | Zprávy

Hejtman Středočeského kraje David Rath hazarduje s fungováním celého kraje i Prahy. Nechce totiž prodloužit výpovědi autobusovým dopravcům do prosince 2014. Starostové jsou ale proti kolapsu.

Langšádlová (TOP 09): Činy hejtmana Ratha zavání vydíráním
Foto: red
Popisek: Helena Langšádlová, poslankyně TOP 09

Podle nejnovějšího dopisu Středočeského kraje hejtman Rath nepřímo odmítá vstřícnou nabídku náměstka pražského primátora Josefa Noska na stabilizaci autobusové dopravy v Praze a ve Středočeském kraji. Základem dopisu náměstka  je výzva, aby hejtman Rath podepsal prodloužení výpovědí dopravcům – a to do prosince 2014. Jedině toto prodloužení umožní, aby po 1.6.2012 nezkolabovala doprava zejména na hranicích Středočeského kraje a Prahy a aby se mohlo v roce 2013 konat společné výběrové řízení na autobusovou dopravu, kde všechny středočeské obce i Praha rovnoprávnými subjekty.

„Nyní stojíme pouhé 3 týdny před kolapsem a hejtman Rath prodloužení do prosince 2014 zatím odmítá podepsat. Jedině toto prodloužení do roku 2014 je akceptovatelné pro všechny smluvní strany, jinak nastane od 1.6. krach. Jednání hejtmana Ratha zavání vydíráním a nikoliv hledáním dohody všech smluvních stran", říká poslankyně za TOP 09 Helena Langšádlová. „Hejtman Rath tím ohrožuje nejen celkovou dopravní obslužnost všech středočeských obcí, ale kolapsem by mohli občané nevlastnící auto přijít o práci, děti by se nedostaly do škol nebo nemocní k lékaři a v případě objednání náhradní dopravy by hrozily velké finanční ztráty krajské pokladně", dodává Langšádlová. Při objednávání eventuální náhradní dopravy bude muset za tuto dopravu Kraj zaplatit navíc i 20% DPH. Protože hejtman Rath podal před rokem výpovědi dopravcům záměrně a dobrovolně, tak se dle názorů právníků na náhradní dopravu nevztahuje výjimka objednávky bez DPH (pro případ ohrožení).

„Proto vyzýváme starosty všech středočeských měst a obcí, aby i oni hejtmana vyzvali k podpisu prodloužení výpovědí do prosince 2014 a tedy k tomu, aby zastavil kolaps autobusové dopravy po 1. červnu 2012 a uskutečnil v roce 2013 společné výběrové řízení," sděluje Raduan Nwelaty, primátor města Mladá Boleslav. „Nynější hejtmanova výzva k připojení se k výběrovému řízení není to samé jako být spoluvyhlašovatel a následně plnoprávný objednavatel dopravy", vysvětluje Nwelaty. „Hejtman Rath je oběti svých nekompetentních úředníků, kteří mu podávají lživé údaje. I proto Praha ani posléze středočeská města a obce nemohou podepsat prodloužení výpovědí na kratší dobu než do prosince 2014, protože by se dostaly do nevýhodné pozice", doplňuje Nwelaty.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: TOP 09

Ing. Monika Oborná byl položen dotaz

Kde přesně se mají v obcích rušit školy?

Od vás o tom slyším prvně. Prý něco takového navrhuje STAN. Podle čeho se bude rozhodovat, jaké školy a kde se budou rušit? Protože zatím, když tato vláda něco rušila, tak to bylo vždy dost nekoncepční a většinou to ani s nikým, včetně lidí, co v těch obcí žijí neprodiskutovala

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: