„Ministři dopravy posledních let snad dosud nepochopili, že dopravní tah R35 z Čech na Moravu, který vede právě Pardubickým krajem, je spolu s dokončením pražského okruhu republikovou prioritou číslo jedna. Začít dříve opravovat D1 a posílat tak divoce tisíce kamionů přes náš kraj, mi připadá nekoncepční a nepromyšlené. Jde o ohrožení životů řidičů i občanů kraje. Větší zatíženost silnic bude mít nutně za následek i zvýšení počtu tragických dopravních nehod a nejen já odmítám počítat další mrtvé na silnicích Pardubického kraje,“ kritizuje počínání Ministerstva dopravy Línek. „Je potřeba co nejrychleji dokončit výkupy pozemků, získat potřebná územní a stavební povolení na plánované trase R35 a začít stavět. Podle dopravních expertů se situace zhoršuje a začíná se postupně stávat neúnosnou,“ dodal Línek.
V Pardubickém kraji zemřelo při nehodách 48 lidí
V roce 2011 bylo na území Pardubického kraje hlášeno 3582 nehod s celkovou bilancí 48 mrtvých. Počet neštěstí na silnicích v Pardubickém kraji byl loni o 1000 vyšší než na srovnatelně velké Vysočině, kterou navíc prochází velká část hlavního dálničního tahu v Česku a na následky zranění z dopravních nehod zde zemřelo o 15 lidí méně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tiskovky.info