Chci zmínit pouze ty oblasti zákona, které jsou nejvíce problematické. Jde například o to, že by strážníci měli získat některá oprávnění, která v současné době náleží pouze Policii ČR. Nově by mohli vstupovat například do restaurací po zavírací době, navíc i do neveřejných částí v případě, že by se tam podával alkohol a cigarety nezletilým. Dále za účelem kontroly, zda se lidé mladší 18 let neúčastní hazardu, by měli mít také tuto možnost ve vztahu k hernám.
Ministerstvo vnitra chce strážníkům umožnit také přístup do různých informačních systémů ve chvíli, kdy budou odhalovat přestupky a jiné správní delikty.
Zastávám názor, že strážníci by měli působit ve městech a v obcích dále jako důležitý doplněk policie ČR. Rozsah oprávnění strážníků je dostatečný a odpovídá jejich hlavnímu úkolu – zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku. Tudíž objektivně neexistuje potřeba je rozšiřovat. V opačném případě by bylo totiž nutné zpřísnit předpoklady pro přijetí strážníků, zkvalitnit jejich výcvik a vzdělávání. Například vstup do informačních systémů a do poznatkových fondů by vyžadoval zkvalitnění výběru a odborné přípravy strážníků. Jinak by snadno mohlo docházet k nežádoucímu úniku informací. Také vstup do restaurací a heren jim i po zavírací době může zabezpečit Policie ČR, aniž by byla potřeba rozšiřovat pravomoci strážníkům. Naopak je třeba hledat odpověď na otázku, jak v budoucnu řešit postavení a pravomoci obecních a městských policií. Tyto pravomoci by měly být spíše omezovány pouze na prosazování veřejného pořádku v obcích. Cílem je pak levnější, ale kvalitnější městská a obecní policie, která skutečně stráží dodržování veřejného pořádku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kscm.cz