Ministr Dobeš: Je potřeba navýšit výdajový rámec SFDI

23.08.2012 13:17

Ministr dopravy Pavel Dobeš se zúčastnil konference „Setkání lídrů českého stavebnictví 2012“. Na programu setkání byla jak prezentace hlavních trendů českého stavebnictví, tak diskuze o současném stavu a očekávaném vývoji českého stavebnictví v letech 2012 a 2013.

Ministr Dobeš: Je potřeba navýšit výdajový rámec SFDI
Foto: LIDEM
Popisek: Exministr dopravy Pavel Dobeš

Na pravidelném půlročním setkání zástupců vlády, ředitelů a majitelů největších stavebních společností a médií zdůraznil ministr Pavel Dobeš nutnost pokračování přípravy infrastrukturních projektů pro budoucí výstavbu v období let 2014 až 2020 a to včetně určení priorit realizace i přípravy staveb.

Stavební trh se Ministerstvo dopravy snaží podpořit také realizací náhradních projektů v rámci OPD. Aby však bylo možné náhradní projekty zahájit, a nepřijít tak o možnost dočerpat finanční prostředky alokované pro roky 2007 až 2013, je nezbytné navýšit výdajový rámec SFDI oproti návrhu rozpočtu na rok 2013. „V opačném případě by to mohlo reálně ohrozit zahajování projektů v novém programovacím období, neboť budou chybět prostředky na spolufinancování. Naopak pokud budou naše požadavky splněny, jsme schopni dočerpat finanční prostředky OPD prostřednictvím náhradních projektů,“ konstatoval ministr.

Jedním z klíčových náhradních projektů je modernizace nejstarší české dálnice D1. Výběrové řízení bylo vyhlášeno na pět úseků dálnice, což je více než 40 km z plánovaných 160. Dalšími náhradními silničními projekty je např. stavba dálnice D1 v úseku Přerov – Lipník nad Bečvou a stavba dvou úseků dálnice D3 – Veselí nad Lužnicí – Bošilec a Borek – Úsilné. Ze železničních staveb se jedná např. o tranzitní železniční koridor Rokycany – Plzeň, železniční uzel Ústí nad Orlicí či dokončení moravskoslezské větve III. TŽK Dětmarovice – Český Těšín.

MD se snaží i za sníženého rozpočtu umožnit realizaci co největšího počtu strategických staveb. Cílem je zlevnit výkupy pozemků, urychlit majetkoprávní přípravu staveb a zamezit plýtvání finančními prostředky a to jak prostřednictvím připravovaného zákona o vyvlastnění tak souborem konkrétních protikorupčních opatření. Potenciál značných úspor u nových projektů přináší také materiál „Nové pojetí dálniční sítě“, který MD prezentovalo veřejnosti v minulých dnech. Resort dopravy zároveň pokračuje v přípravě materiálu Dopravní sektorové strategie, který na základě požadavků EU určí priority výstavby a přípravy projektů v období 2014 až 2020.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maříková (SPD): V4  je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

23:07 Maříková (SPD): V4 je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k Visegradské čtyřce.