V klíčových pátých a devátých třídách testy umožní učitelům nalézt problémové okruhy, které se týkají jednotlivých žáků. Jednoduše řečeno, test pomůže odhalit nedostatek znalostí a vědomostí v konkrétní oblasti. Pedagog pak může zavčas začít pracovat na nápravě ve prospěch žáka.
Také pro učitele budou testy znamenat kladný přínos. Získají reflexi své práce, budou mít komplexní přehled o výsledcích své činnosti ve škole, mezi žáky. Závěry testů umožní pedagogovi modifikovat svůj přístup k žákům nebo třeba upravit obsah a styl výuky.
A konečně školy samotné. Počet žáků se snižuje, stojíme před otázkou optimalizace škol. Testy jasně poukážou na kvalitu práce jednotlivých školských zařízení a mohou tak být dobrým vodítkem při rozhodování v rámci procesu optimalizace.
Mým hlavním cílem je zvýšit kvalitu vzdělávání a výuky u všech typů škol. Vím, že je to běh na dlouhou trať, ale po deseti letech tápání a přešlapování na místě je třeba začít konat. Jde o budoucnost naší země. Testování je jedním z řady nástrojů, které k naplnění tohoto cíle přispějí.
Josef Dobeš, ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Dále čtěte:
Vostrá (KSČM): Zakázaná studia. Může za to ředitel Klaus
Dobeš pro rozhlas: Koaliční dohody jsem já neporušil
##PROFIL 1239##
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
autor: Veciverejne.cz