Bohužel, jak se ukazuje, klíčová témata nebyla diskutována ani na Dozorčí radě DP.
Za klíčová témata považuji zejména prodloužení trasy metra A, zajištění jejího financování a dodržení termínů. Dle mých informací, které jsem vyjádřil ve svém dopisu předsedovi Dozorčí rady Ing. Jiřímu Nouzovi, hrozí nejen dramatické zvýšení ceny díla o více než 2 mld. Kč, hrozí i zdržení zprovoznění o více než jeden rok. Došlo k velmi ostudnému ohrožení poskytnutí finanční dotace z fondů EU, a to ve výši cca 7 mld Kč. Taková situace je zcela nepřípustná a považuji ji za vrchol nekompetence. Nelze připustit, aby tak významná investiční akce byla ohrožena možnou nekompetentností. Nikdy jsem od pana ředitele nedostal na dotazy týkající se výše uvedené záležitosti jakoukoliv uspokojivou odpověď. Je zcela nepřípustné, aby v době celosvětové hospodářské a finanční krize došlo k ohrožení dotace v tak vysoké výši.
Dalším klíčovým tématem, jehož řešení jsem ze strany pana Liche zcela postrádal, je koncepce dlouhodobého udržitelného financování DP. Pan ředitel nebyl schopen po dobu několika měsíců dojít k dohodě s klíčovým dodavatelem Škoda Transportation a až na základě mé pondělní schůzky s vedením této společnosti za účasti předsedy Dozorčí rady došlo k předběžné dohodě o rozložení dodávek a způsobech úhrady. O to více mne zaráží včerejší vyjádření pana primátora, že pan ředitel údajně tento problém vyřešil a tuto dohodu uzavřel.
Považuji za zcela nevysvětlitelné, že byla uzavřena smlouva mezi DP a společností Copa Centrum, která je v absolutním rozporu s usnesením Rady hlavního města. Místo zásadního snížení nákladů na straně DP, tak jak jej požadovala Rada hl. m . Prahy, došlo naopak k razantnímu navýšení finanční spoluúčasti ze strany DP. Toto konání již nese znaky porušování pravidel při správě cizího majetku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Nosek , ODS , Dopravní podnik Praha , Lich
autor: ODS
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k možnosti dalších blackoutů.
- 21:02 Udženija (ODS): Pražští záchranáři patří mezi světovou špičku
- 19:03 Kolář (TOP 09): Svou kariéru založili na kritice EU a volání po její destrukci
- 18:02 Farský (STAN): Odhodlání, jaké v sobě mají Ukrajinci, ruské rakety nezdolají
- 17:03 Mašek (ANO): Makali jste celý život – a teď vás prostě oškubou
- 16:04 Senátor Fischer: Spolek Svatopluk a nedůvěra ve volby? Sedněte si do volební komise