Bohužel, jak se ukazuje, klíčová témata nebyla diskutována ani na Dozorčí radě DP.
Za klíčová témata považuji zejména prodloužení trasy metra A, zajištění jejího financování a dodržení termínů. Dle mých informací, které jsem vyjádřil ve svém dopisu předsedovi Dozorčí rady Ing. Jiřímu Nouzovi, hrozí nejen dramatické zvýšení ceny díla o více než 2 mld. Kč, hrozí i zdržení zprovoznění o více než jeden rok. Došlo k velmi ostudnému ohrožení poskytnutí finanční dotace z fondů EU, a to ve výši cca 7 mld Kč. Taková situace je zcela nepřípustná a považuji ji za vrchol nekompetence. Nelze připustit, aby tak významná investiční akce byla ohrožena možnou nekompetentností. Nikdy jsem od pana ředitele nedostal na dotazy týkající se výše uvedené záležitosti jakoukoliv uspokojivou odpověď. Je zcela nepřípustné, aby v době celosvětové hospodářské a finanční krize došlo k ohrožení dotace v tak vysoké výši.
Dalším klíčovým tématem, jehož řešení jsem ze strany pana Liche zcela postrádal, je koncepce dlouhodobého udržitelného financování DP. Pan ředitel nebyl schopen po dobu několika měsíců dojít k dohodě s klíčovým dodavatelem Škoda Transportation a až na základě mé pondělní schůzky s vedením této společnosti za účasti předsedy Dozorčí rady došlo k předběžné dohodě o rozložení dodávek a způsobech úhrady. O to více mne zaráží včerejší vyjádření pana primátora, že pan ředitel údajně tento problém vyřešil a tuto dohodu uzavřel.
Považuji za zcela nevysvětlitelné, že byla uzavřena smlouva mezi DP a společností Copa Centrum, která je v absolutním rozporu s usnesením Rady hlavního města. Místo zásadního snížení nákladů na straně DP, tak jak jej požadovala Rada hl. m . Prahy, došlo naopak k razantnímu navýšení finanční spoluúčasti ze strany DP. Toto konání již nese znaky porušování pravidel při správě cizího majetku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS