„Česká republika je jedinou zemí v EU, která nemá kvůli dlouhodobě neuspokojivé situaci ve splavnosti Dolního Labe spolehlivý přístup k moři po vodních cestách," upozornil garant Odborné komise ODS pro konkurenceschopnost a místopředseda strany Pavel Drobil.
Úsek od státní hranice s Německem do Ústí nad Labem je po větší část roku buď neefektivně splavný, nebo nesplavný vůbec. „Proto je tento úsek mimo jiné v oficiálních dokumentech Evropské komise označován jako „bottleneck" - úzké hrdlo," vysvětluje náměstek ministra dopravy za ODS a člen Odborné komise ODS pro konkurenceschopnost Ivo Toman.
Zástupce ředitele Ředitelství vodních cest ČR Jan Skalický doplňuje, že cena dopravy zboží převáženého na trase Šanghaj - ČR se z 20 % skládá z ceny lodní dopravy mezi Šanghají a Hamburkem a z neuvěřitelných 80 % ji tvoří doprava jen z Hamburku do ČR. O ceně přepravy zboží při obchodech se zámořím a konkurenceschopnosti zboží tak rozhoduje hlavně pozemní přeprava Hamburk - ČR. „To má samozřejmě velký vliv na konečnou cenu zboží pro domácí spotřebitele a obdobně se projeví i při exportu našich výrobků do zahraničí," vysvětluje Jan Skalický jeden z důvodů, proč je zapotřebí splavnost na Labi urychleně řešit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS