Při řešení problémů lokalit se sociálním vyloučením (SVL) tedy není možné spoléhat jen na policii. Předminulý týden představila národně socialistická strana svůj program boje proti sociálnímu vyloučení. Když jsme představili na konci ledna jeho pracovní verzi na prezentaci v Teplicích, která proběhla za velkého zájmu občanských iniciativ, začali se vůči našemu programu vymezovat obvyklí političtí popletové, kterým o skutečné řešení nikdy nešlo. A kteří si ani nedali práci, aby se s naším programem seznámili.
Podstatou programu je hledat cesty k vytváření nových pracovních míst. To je naprosto klíčová věc. Nová pracovní místa vytvoří např. nové investice v průmyslových zónách. V Ústeckém kraji je zhruba 30 těchto zón, některé z nich byly zřízeny s velkými výdaji z veřejných rozpočtů a jsou obsazeny sotva z jedné třetiny. Tady vidíme řešení v daňových úlevách pro investory, ale také třeba v dotačních titulech a bonusech poskytované malým a středním podnikatelům při vytváření nových pracovních míst. Stát by takto ušetřil výdaje na podporu v nezaměstnanosti.
Budeme usilovat o to, aby kraj v dohodě s vládní agenturou Czechinvest vytvořil speciálně pro Ústecký kraj organizaci, která bude zajišťovat zejména v zahraničí, ale i v Česku, nové investory (nejen) do průmyslových zón.
Na Děčínsku (vč. Šluknovska) však podmínky pro vznik průmyslových zón téměř nejsou, za to jsou tam desítky prázdných průmyslových objektů. Navrhujeme proto provést modernizaci těchto objektů (staré průmyslové objekty, dnes uzavřené), odstranění ekologických zátěží. Poté, co budou – s využitím zejména evropských peněz – objekty rekonstruovány, budou vyhledáváni vhodní investoři do nich. Zejména z prostředí malých a středních domácích i zahraničních firem. Takto mohou vznikat stovky nových pracovních míst a to přímo v oblastech s enormní nezaměstnaností, např. na Šluknovsku.
Velkým problémem pro investory, snižujícím atraktivní investice na Děčínsku, ale také v řadě dalších míst v pánevních okresech Ústeckého kraje, je nedostatečná silniční síť vč. dokončení dálnice. Vedle rozsáhlých veřejných investic do vytváření nových průmyslových zón a sanace průmyslových objektů (Děčínsko aj.) je nezbytné zkvalitnit, modernizovat také dopravní infrastrukturu. Zajistit lepší dopravní dostupnost okresů hospodářsky zaostalých, s vysokou nezaměstnaností a se sociálním vyloučením.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz