Jaké největší problémy na ministerstvu dopravy a v jím řízených úřadech vidíte?
Z dvouletého působení bývalého ministra Řebíčka, kterého do své vlády vybral premiér Topolánek, pocházejí některé nedořešené kauzy ministerstva i Státního fondu dopravní infrastruktury. Tyto instituce rozhodovaly v letech 2006 - 2010 o přidělování veřejných zakázek v rozmezí od 60 miliard v roce 2006 do 100 miliard v roce 2010. Mnohé z těchto zakázek byly přiděleny bez výběrového řízení, u některých je prokázáno, že byly přiděleny spřízněným firmám. V podstatě existují dvě podezřelé kauzy Řebíček - Viamont a Řebíček - Kapsch.
O co se jedná v kauze Řebíček - Viamont?
Jedná se o zvedání mostů na Labi, aby pod nimi mohly proplouvat velké lodě, i když na Labi je za současných vodních poměrů hloubka vody naprosto nedostatečná. Tendr na úpravy tří mostů v Poděbradech, Nymburce a Kolíně byl vyhlášen za Řebíčkova působení na ministerstvu a Viamont si tak zajistil zakázky za 1,5 miliardy Kč. Odborníci přirovnávají tyto stavby k situaci, kdy se nejdříve postaví svodidla a teprve následně se bude možná stavět dálnice. Jde o nepochopitelnou zakázku v době, kdy se SFDI potýká s naprostým nedostatkem peněz pro dlouhodobě plánovanou výstavbu komunikací nebo železničních koridorů. Doposud není vysvětleno, jak je možné, že firma Viamont za období Řebíčkova ministrování obdržel státní zakázky v hodnotě kolem 10 miliard. Oba případy zjevné korupce vyšetřuje Nejvyšším kontrolní úřad.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD