Tímto řešením je návrh speciálního zákona o silničním okruhu kolem Prahy, který by výrazně zrychlil a zjednodušil příslušná správní řízení a zkrátily potřebné lhůty. „V návrhu zákona budeme požadovat, aby dosud nezahájené stavby okruhu byly veřejným zájmem a správní řízení týkající se stavby okruhu byla maximálně zkrácena,“ doplňuje primátor Bohuslav Svoboda.
Tranzitní nákladní doprava je pro Prahu trvalým problémem, své o tom vědí zejména obyvatelé Spořilova, kteří jsou denně vystaveni exhalacím a hluku z desítek tisíc kamionů. Trojúhelník komunikací dálničního typu kolem Spořilova lze považovat za nejzatíženější dopravní oblast v České republice. Již před rokem předali primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda a starosta městské části Praha 4 Pavel Horálek premiéru Petru Nečasovi petici za dostavbu pražského okruhu. Situace se ale po roce vůbec nezměnila.
I proto přichází iniciativa o novém zákonu z městské části Praha 4. „Z minulosti však existuje precedent, který vyřešil dálniční obchvat kolem Plzně, tento zákon, přijatý v roce 2001 významně urychlil schvalovací proces a výkup pozemků a už na konci roku 2003 byla velká část okruhu kolem Plzně hotova. Věřím, že podpora pro takový zákon se v našem zákonodárném sboru najde a obyvatelé hlavního města se významného zlepšení v pražské dopravě dočkají dříve než za deset let,“ dodává starosta Pavel Horálek.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy