Dost dobře proto nechápeme připravovaný návrh Evropské komise na plán rozvoje dopravních sítí, který v letech 2014 až 2020 nepočítá s podporou dálnice D3. Přitom tato dopravní stavba má rovněž velký mezinárodní význam Po svém dokončení totiž bude součástí důležitého severojižního evropského dálničního spojení mezi Dánskem a skandinávskými státy na Severu a Itálii a Francii na jihu. Z tohoto důvodu jejímu opomenutí bruselskými úředníky nerozumíme.
Rozumíme tomu, že mnozí Jihočeši jsou rozzlobeni, když jim krajské a české vlády mnoho let jenom slibují, ano dálnice bude, a výsledkem je pouze dokončený patnáctikilometrový úsek mezi Táborem a Meznem a rozestavěná pětadvacetikilometrová trasa z Tábora do Veselí nad Lužnicí. To je z celkové délky 171 kilometrů dost málo. Chceme proto věřit slibům ministerstva dopravy, že peníze na dálnici D3 budou a jeji jihočeská část bude dokončena do roku 2017.
Dálnice D3 má přitom zásadní význam pro další rozvoj Jihočeského kraje. Kvůli tomu, že chybí, se našemu regionu vyhýbají mnozí podnikatelé, kteří raději investují své peníze a vytvoří pracovní místa jinde. Dokončení této komunikace je rovněž důležité pro cestovní ruch, protože potom k nám začne přijíždět víc turistů, kteří rovněž dají práci dalším Jihočechům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: STAN