Do různých výborů EP začínají přicházet již příslušné legislativní návrhy. Je samozřejmé, že i zde se mísí různé zájmy, vyjednávání nejsou jednoduchá. Nejde zdaleka jen o zájmy starých a nových členských států, více a méně rozvinutých regionů, městských a venkovských oblastí, ale i o různou míru podpory různým druhům dopravy s jejich argumentačně precizní lobby v souladu s deklarovanými dlouhodobými evropskými cíli a strategiemi.
Měla jsem možnost se jako stínová zpravodajka pro tzv. Kohezní balíček v dopravním výboru za frakci Socialistů a demokratů různých jednání účastnit. Nemohu samozřejmě popřít svou snahu podpořit při těchto jednáních v rámci sociální, ekonomické a územní koheze všechny druhy dopravy a skutečně při každé příležitosti zdůrazňovat, jak nestejnoměrná je úroveň infrastruktury v našich středo a východoevropských zemích. Investice do dopravní infrastruktury prostě potřebujeme, i když bychom se měli samozřejmě snažit vyvarovat chyb, kterých se dopustili jiní před námi.
Jenže. Všechno snažení vyznívá poněkud nevěrohodně, máte-li současně čelit dotazům a poznámkám ohledně efektivity a řádného využívání evropských fondů, tedy peněz evropských daňových poplatníků. Slovo ŘÁDNÝ, je skloňováno ve všech pádech. Škoda, že na toto slovo jsme, podotýkám nejen u nás, poněkud "pragmaticky" v uplynulém období pozapomněli. Naše dnešní vyjednávací pozice mohla být mnohem silnější.
Proto, až bude známa výsledná podoba budoucí kohezní politiky a pravděpodobně nebude ve všem úplně podle českých představ, dříve než začneme spílat Bruselu, zameťme si též před vlastním prahem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz