Odhlasoval totiž návrh o transevropské dopravní síti (TEN-T), o jejíž podobě se vedou debaty již od roku 2008. Podpořena byla celá řada českých dopravních staveb a spojení, některé se naopak v konkurenci neprosadily vůbec. Nyní ještě návrh musí potvrdit lednové plenární zasedání Evropského parlamentu a Rada.
O krok blíže evropským financím jsou tak například vysokorychlostní železniční spojení z Prahy do Lovosic, které bude důležitou součástí významného dopravního koridoru na Drážďany, anebo studie na železniční spojení z Prahy do Lince. Oba tyto projekty v Evropském parlamentu prosazovala v rámci pozměňovacích návrhů, společně se svými kolegy, i poslankyně Olga Sehnalová. „Velice mě těší, že se podařilo získat podporu pro tyto české projekty. A to i navzdory přinejmenším rozpačité politice ministerstva dopravy. Česká ministerstva neměla během jednání jednotnou koncepci a sladěné priority. Europoslanci tak na závěr často zachraňovali to, co mělo být již dávno domluveno jinde,“ popisuje poslankyně situaci například okolo železničního spojení z Prahy do Lince.
Mezi dalšími železničními projekty byla dále podpořena například modernizace napojení Ostravy na Wroclaw anebo začlenění Brna jako železničního uzlu do sítě TEN-T. „Brno o tento svůj status usilovalo velmi dlouho. Neváhali nasadit do hry lobbing a vyplatilo se jim to. Jak s tímto svým úspěchem po jeho potvrzení naloží, bude následně zcela na nich,“ říká poslankyně Sehnalová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz