V důsledku nekoncepčního rozvoje oblasti v posledních dvaceti letech došlo k výraznému nárůstu individuální automobilové dopravy zatěžující dopravní špičku dojížděním (nejen) Středočechů do Prahy za prací.
Hlavní úlohu v kolejové dopravě musí převzít železnice
Zejména z tohoto důvodu musí převzít úlohu číslo jedna v kolejové dopravě železnice, nikoli metro nebo tramvaj. Ty dosud kompletně končí uvnitř území hlavního města, jsou přetížené a Středočechům dostupné jen po přestupu. Železnice naproti tomu má dosud volnou kapacitu a schopnost vést linky až za hranici současného zastavěného území.
Jakýkoli další rozvoj dopravy v regionu již nemohou kraje plánovat odděleně a bez účasti státu. Nabízí se několik modelů, jejich páteří však bude vždy železnice. Oddělený model respektuje současné rozdělení drah jako státního subjektu a dopravních podniků existujících odděleně v obou krajích. Tento model v podstatě existuje dnes a naráží na limity rozvoje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zeleni.cz