Splacení deficitu vzniklého zavedením veřejné dopravy zdarma pro mládež do 15 let a seniory nad 65 let podle zelených nesmí být přeneseno na ostatní uživatele veřejné dopravy, Praha by jej měla Dopravnímu podniku doplatit ze svého rozpočtu. Šance zatraktivnit veřejnou dopravu, snížit hluk a znečištění ovzduší především v centru Prahy tím zůstane promarněna.
"Praze chybí ucelený střednědobý plán dalšího rozvoje MHD včetně jeho finanční náročnosti. Pražští zastupitelé za Stranu zelených na to upozornili už při chystaném zdražení v roce 2007. O zdražení rozhoduje pouze Rada hlavního města, zastupitelé tak nemají možnost do tak důležitého rozhodnutí možnost zasáhnout," uvedl bývalý pražský radní pro životní prostředí a předseda pražských zelených Petr Štěpánek.
"Skokové zdražení jízdného o třetinu je zcela nepřijatelné. Podle programového prohlášení Rady města je podpora veřejné dopravy hlavní prioritou, dosavadní politika však potvrzuje, že prioritou stále zůstává automobilismus, vize a odvaha k zatraktivnění MHD vedení města chybí," dodává Ondřej Rut, místopředseda pražských zelených.
Dále čtěte:
- Štěpánek (SZ): Metrostav má z Prahy „Oslíčku, otřes se"
- Praha obcházela vlastní předpisy. Kvůli Blance
- Tunel Blanka ničí Prahu: Co všechno si Metrostav naúčtoval?
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zeleni.cz