Co říkáte obrovskému zájmu o členství v mediálních radách, když o členství v té televizní se uchází 90 a v rozhlasové 32 zájemců?
Internet otevírá nové možnosti, jak se o radách vůbec lidi něco dozvědí. Dřív to téma bylo vyhrazené jen informovaným. Vezměte takový hackathon ohledně zakázky za 400 milionů k dálničním známkám, ten byl vyhlášený přes LinkedIn. A lidé se dozvěděli, co takový hackathon vlastně je. Sociální sítě otevírají prostor pro zapojení veřejnosti novým způsobem. Nevím, co z hackathonu stát použije, ale tou iniciativou jsem nadšený. Stejně tak jako z velkého zájmu zasednout v mediálních radách. Rady mají být otevřené občanům a je naopak velmi žádoucí, aby se do nich zapojovali noví lidé bez zacyklených vzorců myšlení ohledně veřejnoprávních médií, bez letitých politických a profesních vazeb a bez stranických sekretariátů.
Našel byste nějakého favorita, o němž jste přesvědčen, že splňuje přesně to, co by člen kontrolního orgánu ČT a ČRo splňovat měl? Jaká kritéria by měl podle vás splňovat člen rady?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník