Pojďme na nekonečné téma – dezinformace. Jsou lidé podle vás tak snadno oblbnutelní?
Jsou. Víte, kolik lidí už bez přemýšlení převzalo ta prázdná hesla o „dezinformačních médiích“, o „důchodcích, co ničemu nerozumějí“, o „rozdělování společnosti“ a nyní nově o „klimatické krizi“? Hlavně mladí lidé věří dezinformační kampani, která se na ně valí ve školách, v rámci různých takzvaných školení mediální gramotnosti, v liberálních médiích i skrze různé další multiplikátory-influencery. Celá generace už věří tomu, že se s kritiky nemá smysl bavit.
Nechtějí poslouchat argumenty nebo nepříjemná fakta, naučili je vnímat starší generaci jako někoho, koho poslouchat nemají. Věří tomu, že když si jejich rodiče nebo prarodiče přečtou nějaký e-mail od svých přátel, ani nepoznají, co je pravda. Vůbec se nezeptají sami sebe, jestli to třeba není naopak. Jestli to nejsou oni, kdo jsou permanentně oblbováni. Nevěří svým rodičům, protože je před nimi varovali. Ignorují média, která jiní lidé prohlásí za „dezinformační“, což je takové to moderní označení nových pro „štvavé vysílače“, kterých se bál i komunistický režim.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Fiala