Andrej Babiš se svým hnutím ANO se v průzkumu TNS Aisa pro Českou televizi propracoval na druhé místo s 13 procenty za vítěznou sociální demokracii s 29 procenty hlasů. Podle průzkumu prý přebírá hlasy ODS a TOP 09. V čem má Babiš lepší kampaň?
Využil situace, kdy pravice je rozpačitá, unavená a má pocit, že vše se opakuje, že ODS nepřišla se zajímavým programem, který nedostatečně prezentuje a má určitou tendenci se spíše do sněmovny promlčet. A naopak TOP 09 zase sází jen na Karla Schwarzenberga a uvolnění politiky, ale ne s konceptem řešení. A to je pro pravicového voliče špatně, a tak se začíná poohlížet po alternativě, která mu je dávkována skrze kandidáta Stropnického a další kandidáty a skrze popularizaci volebního programu formou jednoduchých, rychlých a jednoznačných receptů.
TOP 09 už pomalu přestává mluvit o ochraně demokracie a autokratickém státu. Víc do popředí chce kromě Karla Schwarzenberga dostat i další lídry a Petr Gazdík se dnes vyjádřil serveru iDnes.cz v tom smyslu, že kampaň je unylá, s tím, že musí podle něj skončit pouhé „kecy“ o boji proti korupci. Co říkáte na snahu TOP 09 změnit kampaň?
Ukazuje se, že jim dosavadní strategie nefunguje tak, jak očekávali. Že je sice neoslabovala, ale v podstatě žádný dramatický příval voličské přízně jim nepřináší. A uvědomují si, že jejich volič chce opravdu slyšet konkréta a neotřelá řešení. Takže se začínají přizpůsobovat atmosféře horké fáze kampaně, těm jednotlivým konkrétům, snaží se zaujmout pravicového voliče, ale je otázka, jestli zafunguje proklamace a nechybí kampaň v terénu a paralely z každodennosti pravicového voliče, z potřeb živnostníků, z potřeb střední vrstvy.
Ta byla dlouhodobě přehlížená a jen utvrzována ve strachu z levice, z prezidenta, z nejistého ekonomického světa, ale přitom v podstatě potřebuje konkrétní návrhy, které jí pomohou stabilizovat živnost, začít věřit státu, mít jistotu, že budou mít jak podnikatelskou perspektivu, tak perspektivu pro své děti nebo perspektivu jako pacienti ve zdravotnictví, v sociálním a penzijním systému. Tuto iniciativu zatím převzal Andrej Babiš nebo levice a je za pět minut dvanáct, kdy je ještě šance se těchto témat chopit a přesvědčit voliče. Ukazuje se, že opakování prezidentské volby nefunguje. Ta doba je pryč, byla na míru dvěma kandidátům, teď jich soutěží mnohem více a hlavně soutěží družstva, takže je potřeba ukázat také dvojky, trojky a čtyřky na kandidátkách a ne pouze knížete.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka