V některých denících se, pane radní, objevují výrazy „nehorázné marže obchodníků s plynem“. Můžete nám říci, jaká je realita, například v městem vlastněné společnosti Pražská plynárenská?
Pražská plynárenská (PP) je sice městská společnost, ale je to 100 procentně komerční firma, která funguje na vysoce konkurenčním trhu. Pokud si porovnáte marži, kterou dosahuje PP a ostatní zavedení dodavatelé energií, jako je ČEZ, PRE, RWE, E ON, tak je PP na srovnatelné úrovni. Kalkulace s aktuální nákupní cenou komodity jsou velmi zkreslené, protože tito zavedení obchodníci, aby zajistili kontinuální dodávky, musí nakupovat plyn až několik let dopředu. Což články, které se objevují v některých bulvárních plátcích buď záměrně, nebo z neznalosti, zamlčují.
Dobře, to byly marže, ale co ceny pro konečné zákazníky? Opět se objevují informace, že je Pražská plynárenská nejdražší.
V případě Pražské plynárenské veřejný ceník nereflektuje skutečně nasmlouvané ceny. Zákazníkům se snažíme nabídnout individuální produkty, které jsou oproti ceníku výrazně výhodnější. V tomto je cenová politika PP podle vývoje počtu zákazníků na konkurenčním trhu úspěšná. Předpokládám, že zákazníci reagují pozitivně také na nadstandartní benefity, jako je pojištění, úhrada oprav a další doplňkové služby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový