Scházejí se tam v kruhu, seance, zapalují svíčky! Ředitel školy cestovního ruchu v Holešovicích nám řekl, co spatřil u sousedů na „alternativní výuce“

21.02.2018 16:14 | Zprávy

ROZHOVOR „České školství je nemocné a bylo by dobré je uzdravit,“ říká v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz ředitel Vyšší odborné školy cestovního ruchu v pražských Holešovicích Libor Bastl. Například je podle Bastla zapotřebí navýšit platy pedagogů tak, aby začínaly alespoň na částce 35 tisíc korun hrubého měsíčně. Prestiž učitelského povolání v Česku je podle Bastla nízká a klesá. Ředitel školy, která klade důraz především na praxi, se ParlamentnímListům.cz svěřil i s tím, co si myslí o boomu alternativních škol v Česku, a k dobru přidal i jednu osobní zkušenost.

Scházejí se tam v kruhu, seance, zapalují svíčky! Ředitel školy cestovního ruchu v Holešovicích nám řekl, co spatřil u sousedů na „alternativní výuce“
Foto: Fotostudio Hugo. ( HugoVítámvás)
Popisek: Ředitel Vyšší odborné školy cestovního ruchu v pražských Holešovicích Libor Bastl

Jste ředitelem vyšší odborné školy cestovního ruchu v Holešovicích. Kdy vaše škola vznikla? Na co navazujete?  

Škola vznikla v roce 1992, původně se jmenovala tenisové gymnázium. Následně se přetransformovala v pedagogické lyceum, kde jsem působil jako třídní učitel. Postupně jsem se vypracoval na pozici zástupce ředitelky a od roku 2007 jsem se stal ředitelem. Jelikož vést gymnázium a lyceum mě nějakým způsobem nenaplňovalo, tak jsem se rozhodl školu přeorientovat na vyšší odbornou školu se zaměřením na cestovní ruch.

Kolik máte ve škole studentů?

Máme okolo tří set studentů. Co se týče struktury studia, jedná se o tříleté pomaturitní studium. Studenti u nás po třech letech studia mohou získat titul diplomovaný specialista v oboru cestovního ruchu. Naše škola se hodně zaměřuje na jazyky. Kromě angličtiny máme třeba i čínštinu, japonštinu, arabštinu. Nově budeme otevírat i hodiny korejštiny, protože je o ně mezi studenty docela zájem. Naším cílem je, aby se studenti něčím odlišovali od studentů jiných škol. A tím odlišujícím faktorem mohou být právě třeba jazyky.

Studenti mají ale i některé specifické předměty. Například v předmětu animace si mohou osvojit, jak v cestovním ruchu funguje práce animátora z hlediska praxe. Naše výuka tedy nepředstavuje pouze teorii, ale především se zaměřuje na praxi. Uvedu příklad, studenti si například vedou fiktivní firmy, pro které si shání potenciální zákazníky. Také tím mohou získat povědomí o tom, jak se podniká či jak se případně získávají finanční prostředky pro podnikání. Mohou si vyzkoušet i vedení vlastního fiktivního hotelu a osvojit si způsob, jak danou představu, kterou mají, podnikatelsky zprodukovat.   

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jonáš Kříž

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Jak přesně chcete docílit těch sankcí za omezování svobody slova?

Jak by to jako vypadalo v praxi, protože to omezování tu je, i když ti, co se ho dopouští tvrdí opak. Problém taky je, že vás třeba nechají nechají říci svůj názor, ale vzápětí vás za něj nálepkují. Třeba tato vláda. Na takové případy by se postihy také vztahovaly? A jaká? A jak chcete postihnout om...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Josef Mašín k válce: Jak bychom dopadli, kdybychom požádali o pomoc rodinu Petra Pavla?

13:30 Josef Mašín k válce: Jak bychom dopadli, kdybychom požádali o pomoc rodinu Petra Pavla?

„My jsme až později zjistili, že nebyli Němci jako Němci, podobně Rusové jako Rusové. Na naší cestě …