Bohužel, všichni nyní žijeme v neklidné době, kdy zvláště na významných akcích s mnoha tisíci účastníky hrozí teroristické útoky. Naposledy se něco podobného odehrálo i v anglickém Manchesteru při koncertu Ariany Grande. Budou letos na Colours of Ostrava důslednější bezpečností opatření, zapojí se do nich ve větší míře policie i bezpečnostní agentury? A domníváte se, že by i u nás v Česku mohla podobná nebezpečí hrozit, anebo jsme zatím pro radikály nezajímavou zemí?
My jsme jednou z nejbezpečnějších zemí světa, a že o takových věcech vůbec média spekulují, je důkazem toho, že jsme trošku zbytečně zastrašováni a vidíme nebezpečí i tam, kde není. A Ostrava žádné fundamentalisty nezajímá, o tom jsem hluboce přesvědčená. Pro pocit bezpečí nás všech i lidí, kteří přijíždějí, se samozřejmě všechna potřebná bezpečnostní opatření provádějí. Budou jen mírně přísnější než vloni, protože už tehdy byla naše bezpečnostní analýza hodně sofistikovaná. Spolupracujeme s hasiči, policií a dalšími složkami. Je vypracovaný kvalitní bezpečnostní systém, včetně zabezpečení únikových cest a podobně.
Jak vnímají Českou republiku v tomto smyslu zahraniční hvězdy. Neměly některé obavy z hlediska bezpečnosti k nám přijet? Jsme pro ně stále tou bezpečnou a demokratickou zemí? Měla některá z hvězd, co se týká této oblasti, některé specifické požadavky?
To je absurdní otázka. Proč by měli mít zahraniční umělci strach u nás vystupovat, když dobře vědí, že v Česku žádné bezpečnostní problémy nemáme? To by spíše platilo naopak o českých kapelách, které vyjedou do západní Evropy.
Česká republika nyní čelí sankčnímu řízení Evropské unie ohledně nenaplnění uprchlických kvót. Jaký názor na tento problém zastáváte vy sama, měli bychom se podvolit Bruselu a přijmout dohodnutý počet běženců, anebo bychom měli dále zastávat odmítavé stanovisko?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Štěpán