Vadí vám Zemanův výrok, že transsexuálové jsou mu odporní?Anketa
Když Trikolóra Svobodní Soukromníci v minulých dnech představovala svou stínovou vládu, řekl jste, že Ministerstvo pro místní rozvoj bude první, které zrušíte. Není to pouze předvolební populismus?
Vyhlásili jsme antibyrokratickou revoluci. To znamená, že máme jasný plán, jak státní aparát skutečně osekat až na dřeň. A zrušení Ministerstva pro místní rozvoj bude rozhodně jedním z prvních kroků. Dosavadní vlády totiž vydrancovaly státní rozpočet, skandálně zadlužily budoucí generace a teď chtějí, aby jim jejich neschopnost a dobře maskované vlastní kšefty zaplatili zase daňoví poplatníci. Říkám jasně, to ani náhodou! Peníze patří lidem, ne přebujelému státu, natož nenasytnému Bruselu. A my jdeme do voleb s tím, že zastavíme rozkrádání naší země a prosadíme štíhlý a efektivní stát s nízkými daněmi a svobodným životem i podnikáním.
Buďte ale konkrétní. Co jsou konkrétní důvody pro vaše přesvědčení, že Ministerstvo pro místní rozvoj si zaslouží, aby bylo zcela zrušeno?
Ministerstvo pro místní rozvoj je pouze drahým špásem pro 565 byrokratů, kteří nás ročně stojí asi pět miliard korun, a přitom de facto nedělají nic jiného, než složitě a draze přerozdělují asi 25 miliard Kč evropských dotací. Lidé přece nepotřebují armádu byrokratů, kteří jim nejdříve seberou polovinu vydělaných peněz, aby pak netransparentně rozhodovali o tom, komu pošlou zpět výrazně menší část takto znárodněného bohatství. Z dotací se stal jeden velký byznys a tomu, že skutečně spravedlivě pomáhají tam, kde je nejvíce potřeba, dnes už věří jen málokdo.
Nicméně Ministerstvo pro místní rozvoj nerozděluje jen dotace, ale má v kompetenci také např. bytovou politiku. A problematika bydlení nabývá v poslední době na čím dál větším významu. Nejde to proti sobě?
No vidíte, přestože Ministerstvo pro místní rozvoj utratí každý rok z kapes daňových poplatníků přibližně 500 milionů Kč, v dostupnosti bydlení je naše země na tom nejhůře z celé Evropské unie. Jestliže v České republice potřebujete na nový byt přibližně 11,4 průměrného ročního platu, v Německu na nové bydlení vystačí 5,4 platu, v Maďarsku 7,6 platu, a Portugalsku dokonce jen čtyři průměrné roční platy. Navíc situace se stále zhoršuje a dopady pandemie budou problémy s dostupností bydlení ještě více prohlubovat.
Ing. Michal Dvouletý, MBA
Co je toho podle vás hlavní příčinou?
Je to docela jednoduché. Hlavní příčinou je pomalá výstavba nových bytů, kterou brzdí především zkostnatělá legislativa a byrokracie. Vždyť vyřídit stavební povolení na rodinný domek nebo bytový dům je maratonem na několik let a hlavně labyrintem, na který má nervy opravdu už jen málokdo.
Řešením měl být nový stavební zákon, který však Senát zamítl a poslal zpět do Poslanecké sněmovny. Není to škoda?
Senát zvolil jedinou správnou cestu, protože z nového stavebního zákona se stal legislativní paskvil a skutečně hodně nepovedená bramboračka. Vždyť Ministerstvo pro místní rozvoj absolutně selhalo v jeho přípravě a do Senátu dorazilo s 1 200 pozměňovacími návrhy, což pokládám za nebývalou ostudu a neschopnost současného vedení Ministerstva pro místní rozvoj. Takový zákon by nepřinesl ani zrychlení, ani zjednodušení stavebního řízení, ale jen další chaos a komplikace, aniž by se urychlily např. postupy při změně územních plánů nebo se zabránilo nečinnosti úřadů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.