Začíná školní rok, v němž si učitelé alespoň trochu polepší. Co říkáte na zvýšení platů pedagogických i nepedagogických pracovníků, které paní ministryně na vládě vybojovala?
To, že jsou učitelé podprůměrně hodnoceni, snad ví každý. Ale jsem skeptický k tomu, jak to ve skutečnosti dopadne. Myslím, že půjde pro jednotlivce na platech jen o drobné. Tisíce? Ty jdou jen neziskovkám.
Kromě navyšování platů mluví ministryně Kateřina Valachová i o potřebě zvýšit prestiž učitelů. To zní sice hezky, ale už neříká, jak toho dosáhnout. Existuje podle vás cesta, jak na to?
Dokud si z nás učitelů nebudou nic dělat rodiče, budeme i dětem pro smích. Učitel základní školy nemá žádné prostředky, jak dosáhnout, aby jej rodiče aspoň vnímali. Z poznámek si děti nic nedělají, když ani jejich rodiče nezajímají.
Nynější šéfka rezortu hovoří hodně o tom, co zanedbali její předchůdci. Zaregistroval jste za ten její rok ve funkci ze strany Ministerstva školství něco konkrétního, o čem si myslíte, že učitelům, žákům nebo výuce prospělo?
Před volbami se slibuje, co uděláme pro školství, pro učitele a pro děti. Po volbách je při koaličních jednáních o postech ve vládě Ministerstvo školství až to poslední, pro strany je nezajímavé. Pro koho zbyde? Že by se do jeho čela dostal odborník? Tak to ani omylem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník