Od 31. srpna mohou cestující pokročilejšího věku vyřídit žádost o ODISku na sociálním odboru radnice v přízemí budovy A v Masarykově ulici 158. „Máme připraveny veškeré potřebné tiskopisy, které žadatel vyplní a přiloží svou průkazkovou fotografii. My pak naskenované žádosti odešleme KODISu, který po jejich zpracování kartu vyhotoví a doručí ji žadatelům domů poštou, takže podruhé na úřad už chodit nemusejí,“ shrnul postup vedoucí sociálního odboru radnice Daniel Ucháč s tím, že vyhotovená karta má minimálně pětiletou platnost. Její vydavatel, tedy společnost KODIS, si za ni účtuje 130 korun, které převezme radnice a přepošle je zhotoviteli.
Bezkontaktní čipová karta ODISka slouží jako dlouhodobá časová jízdenka i jako elektronická peněženka. Platí v městské i příměstské dopravě ve všech spojích zapojených do systému ODIS. V Bohumíně ji ocení především důchodci, kteří využívají autobusovou linku 555 do Ostravy. Na kartu si nechají nahrát bezplatnou zónu 77 pro město Ostrava. „Při cestě z Bohumína do Ostravy se jim tato zóna uzná a z kreditu se jim strhne pouze šest korun za úsek po Bohumíně, kde mají nárok na vládní slevu. To platí i obráceným směrem,“ uvedl Martin Dutko, jednatel společnosti KODIS.
Nyní bez ODISky a sjednané slevy platí cestující 24 korun, protože v červnu kraj zařadil linku 555 do jiného tarifu, a hotově placené jízdné do severomoravské metropole tak před prázdninami výrazně zdražilo. „Zaznamenali jsme poté reakce především starších občanů, že by uvítali možnost vyřídit si kartu ODIS přímo v Bohumíně. Ze společných jednání s KODISem pak takto možnost vzešla a rada města ji posvětila,“ dodal místostarosta Bohumína Igor Bruzl.
Nadstandardní služba vyřízení elektronické karty je určena výhradně seniorům. Ostatní cestující, kteří nesplňují podmínky důchodového věku, si mohou ODISKu zajistit elektronicky z domu, popřípadě osobně v Ostravě. „Vycházeli jsme společně s KODISem z toho, že lidé produktivního věku nemají problém s internetovým vyřízením tohoto jízdního dokladu, popřípadě jim nedělá problém na rozdíl od některých starších osob dopravit se do zákaznického centra,“ uzavřel Bruzl.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV