Projekt, který výrazně ulehčí dopravě, pomůže cestujícím a zajistí ekologické a rychlé spojení Bohunic s centrem města, vyšel na 1,745 miliardy korun. Na nový terminál u Fakultní nemocnice Brno bude zajíždět nový typ oboustranných tramvají.
Mezi současnou zastávkou Osová a konečnou na Netroufalkách vznikl tunel, který se s délkou 619 metrů stal nejdelším svého druhu v Česku. Během stavby se odtěžilo 170 tisíc tun zeminy. Tunel má hranatý tvar a v části, kterou běžně cestující neuvidí, se skrývají moderní technologie a množství kabeláže. Kvůli bezpečnosti jsou u vjezdu a výjezdu brány, které se na noc uzavírají. Kromě osvětlení a únikových východů skrývá tunel mimo jiné semafory a kamerový systém.
Na nové trati vznikly dvě zastávky. Z Osové dojede tramvaj do Západní brány, která získala své jméno po bytovém komplexu, který by měl v její blízkosti vyrůst. Zastávka je pod úrovní okolního terénu. Je vybavena eskalátory a informačními tabulemi, ze kterých se cestující dozvědí čas příjezdu dalšího spoje nebo o případných výlukách. Nechybí ani výtah pro zajištění bezbariérovosti. Díky průhlednému stropu se na zastávku dostane i denní světlo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV