„Naším krédem jsou věkově smíšené třídy a vzdělávání podporující umění být spolu. Mezigenerační učení je to co nám pomáhá být schopni žít pospolu. Nehledě na to, že Státní zdravotní ústav k tomu mateřské školy přímo vybízí,“ uvedla ředitelka MŠ Větrná v Českých Budějovicích Kamila Finková.
Smíšené třídy jsou však pouze jedním, i když klíčovým, kritériem základního pilíře celoevropského projektu Škol podporujících zdraví z dílny Světové zdravotnické organizace (WHO).
Hlavním principem této moderní vzdělávací filozofie je pohoda prostředí tvořená vedle věkově smíšených tříd také učitelkou podporující zdraví, rytmickým řádem života a dne, tělesnou pohodou a volným pohybem, zdravou výživou, podnětným věcným prostředím, bezpečným a pohodovým sociálním prostředím, participativním a týmovým řízením, smysluplností, partnerskými vztahy s rodiči, spoluprací se základními školami a začleněním MŠ do života obce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV