Nákladní soupravy odsud odvezly tisíce tun sutin. Příští rok proběhne druhá část rekonstrukce, a to na mostu v protisměru. „Naše role tím prozatím skončila. Opěry na jedné straně mostu jsme kompletně vybourali a odtěžili, nosná konstrukce přemostění je prozatím usazena na podpěrných skružích. Vytvořili jsme prostor pro nové opěry, které vybuduje generální dodavatel stavby, tedy společnost Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.,“ popsal situaci vedoucí projektu Marek Szkandera ze společnosti Smolo Recycling, s.r.o.
Pracovníci Smolo Recycling z mostu odtěžili a odvezli k dalšímu zpracování jednu polovinu z celkového počtu asi 500 nákladních vozidel sutin a zeminy. „Ve skupině Smolo klademe velký důraz na cirkulární ekonomiku a další využití odpadů. Stavební odpad z přemostění momentálně recyklujeme v zařízení v sousední Ropici. Beton drtíme a třídíme na požadované frakce a v mnoha případech můžeme takto nahradit přírodní kamenivo. Ke zpracování stavební suti dochází i přímo na staveništi, k tomu účelu máme k dispozici také mobilní recyklační linky, drtiče a třidicˇe, ale zde to nebylo možné s ohledem na omezený prostor. Proto jsme většinu materiálu převezli do Ropice, kde umíme zpracovat i zeminu z výkopů,“ doplnil Jiří Labuda, vedoucí stavební činnosti a recyklace Smolo Recycling, s.r.o.
Důvodem generální opravy prvního přemostění obchvatu Českého Těšína směrem z mezinárodního hraničního přechodu v Chotěbuzi bylo vychylování mostních opěr, které vedlo ke stále většímu zvlnění vozovky před a za mostem. Po celou dobu rekonstrukce zde probíhá doprava v režimu 1+1, tedy v obou směrech se jezdí jen v jednom pruhu. V dalším roce začne druhá etapa, kdy se bude obdobně opravovat související most.
Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR. V příštím roce projde stejnou opravou sousední most. Investice vyjde celkem na bezmála 46 milionů korun bez daně.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV