„Rozhodli jsme se otestovat parkovací plochy ze zatravňovacích dlaždic. Jejich velkou výhodou je rychlá pokládka a také snadná demontáž. To jsou také hlavní kritéria pro to, abychom mohli budovat parkoviště v místech, kde vedou například kabelové rozvody, jejichž majitelé na rozdíl od asfaltu zatravňovací dlaždice ve větší míře akceptují, a to zejména s ohledem na snadnější přístup k místu poruchy nebo havárie. U vodovodů nebo plynovodů, zejména pokud nejsou zapuštěny hluboko v zemi, je situace složitější. Hrozí, že při parkováním těžších vozidel v daném místě může dojít k jejich poškození. Nicméně i s jejich majiteli budeme o možnostech parkování jednat,“ vysvětlil náměstek primátora Karel Deutscher s tím, že zatravňovací dlaždice zpevní a vyrovnají povrch, zabraňují vyježdění kolejí a tvorbě kaluží, v létě nesálají teplo, jako asfalt, což je zejména na sídlištích žádoucí a jelikož jsou z pevného plastu, tak neodebírají vodu rostoucí trávě, jako je tomu v případě betonových dlaždic.
První parkovací místa ze zatravňovacích dlaždic vzniknou v následujících týdnech na ulici 28. října v Místku, přesněji před křižovatkou s ulicí Ke splavu (lokalita sídliště Riviera). Práce budou zahájeny 13. května a ukončeny by měly být do poloviny června. Následně tam bude moci legálně parkovat 18 aut.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV