Bikesharing je další alternativou dopravy na krátkou vzdálenost, respektive na krátký čas. Představuje ekologicky čistou, pohybově aktivní a rychlou cestu do práce, za nákupy nebo za zábavou. Je také vhodným doplňkem městské hromadné dopravy, často se využívá pro cestu k autobusu nebo vlaku.
Po městě bude rozmístěno šedesát kol zamknutých u stojanů. Ty budou například na místeckém i frýdeckém náměstí, u vlakového nádraží nebo u dětského hřiště na přehradě Olešná. Zájemce o vypůjčení se zaregistruje přes mobilní aplikaci. Pomocí mapy v aplikaci zjistí, kde je nejbližší kolo. Z jeho rámu pak opíše číslo a dostane kód k odemknutí kola. Po vrácení kola na předepsané místo zaplatí výpůjčku platební kartou. Půjčit a vrátit kolo je možné i přes SMS a lze jej dopředu i rezervovat. Cena za výpůjčku bude v rámci zóny ve Frýdku-Místku činit 10 korun za hodinu. Vyjet mimo zónu, třeba na výlet, bude samozřejmě možné, nicméně pak je třeba počítat s tím, že ponechání kola mimo zónu, například v Ostravě, je nákladnější a za jeho vrácení bude účtováno 320 korun.
„Po ukončení období testovacího provozu získáme od provozovatele také zajímavá data, například o tom, v které dny a čas je o kola největší zájem, jaké trasy lidé pro přepravu nejčastěji volí, kam se chtějí nejčastěji dostat a podobně. Na základě toho můžeme plánovat rozšíření sítě cyklostezek ve městě a samozřejmě z dat vyčteme i to, zda je o bikesharing ve městě vůbec zájem, zda jej ve městě zavedeme dlouhodobě a v případě, že ano, tak zda jej upravíme k ještě větší spokojenosti a efektivnosti,“ sdělil náměstek primátora Karel Deutscher s tím, že zkušební provoz nepodmiňuje provoz v dalších letech a je také možné, aby provozovatelem v budoucnu byl někdo jiný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV