„Jsem rád, že všechno šlo podle plánu. Ba co víc, že počasí přálo, stavební práce proběhly bez problémů a nad očekávání rychle, a že úpravy křižovatky byly dokončeny už 17. prosince. Další nepříjemný dopravní problém jsme tak stihli do konce roku vyřešit. Věřím, že toto řešení povede k plynulosti a větší bezpečnosti dopravy před branami našeho města,“ konstatoval náměstek pro investice a chytré město Bohuslav Niemiec.
Provedeným změnám předcházela dlouhá a náročná jednání města Havířova s Moravskoslezským krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. Cílem vedení města bylo zachovat levé odbočení z Rudné na Šumbark, a to se také, po společné dohodě, povedlo. Navíc, místo je pokryto úsekovým měřením.
Ředitelství silnic a dálnic ČR též zajistilo stavební změny středového dělícího pásu, které byly efektivně podpořeny novým dopravním značením. Konkrétně jde o osazená betonová svodidla a další bezpečnostní prvky, jako například reflexních baliset. Vlivem provedených změn došlo k cílovému zamezení odbočení vlevo na silnici I/11 při jízdě od Šumbarku směr Havířov-centrum. Levé odbočení z hlavní komunikace I/11 směr Šumbark zůstalo zachováno beze změny. Během dokončovacích činností pokračovala také tvorba vodorovného dopravního značení před uvedením křižovatky do provozu.
Myslet hlavně na bezpečnost je víc než na místě, jelikož upravená křižovatka byla na Dopravní konferenci vyhodnocena jako jedna z nejrizikovějších v Moravskoslezském kraji. Rychlost projíždějících automobilů v daném úseku byla proto stanovena na 50 kilometrů za hodinu, aby vozidla přijíždějící od Ostravy a odbočující na městskou část Šumbark, mohla bezpečně odbočit.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV