Silnice, která by měla obejít centrum Havířova a vyvézt z něj tranzitní dopravu od odbočky na Šumbark až po Životice, měří zhruba 10 kilometrů. Dalších asi devět kilometrů zbývá do Třanovic, kde by se silnice napojovala na dálnici D48.
„Povrchy silnic se musí tak po deseti letech obnovit. Letos to ještě musíme vydržet, ale pokud by záměr výstavby obchvatu Havířov-Třanovice šel podle plánu, příští opravy povrchů silnic už by pro dopravu v Havířově nemusely být zátěží. Opravovaná místa jednoduše objedeme. Obchvatem se v centru města navíc sníží intenzita dopravy a tím i hlučnost, prašnost a riziko dopravních nehod,“ říká havířovský primátor Josef Bělica.
Podle projektu stavby začíná silnice u vjezdu do Havířova, při odbočení na Šumbark, dále jde částečně ve stopě přes velký kruhový objezd, kudy má vést dvoupruh rovně, dále pak přes Dolní a Prostřední Suchou, kde by měla být křižovatka. Pak se stáčí jižním směrem po rozhraní Havířova a Těrlicka a pokračuje do Třanovic, kde má být vedena jako dvoupruhová.
Kdo v Ústeckém kraji vyhraje volby?Anketa
„Záměr výstavby obchvatu Havířova má dlouhou historii. Aktuálně se připravuje projektová dokumentace pro proces zvaný EIA. Provádí se před každým velkým projektem tohoto typu a jeho cílem je získání představy o výsledném vlivu stavby na životní prostředí. Poté následuje územní řízení, stavební řízení, vyhlášení výběrového řízení a pak samotná realizace. Za momentální dopravní komplikace se omlouváme, ale není lepší čas k nutným opravám silnic než prázdninové měsíce. Věřím, že v půlce září budeme jezdit po nových komunikacích,“ uvedl náměstek pro investice a chytré město Bohuslav Niemiec.
Navrhovaná stavba řeší přeložku silnice I/11 do nové stopy s tím, že stavba přinese kromě realizace plnohodnotného obchvatu města Havířova a dalších obcí také napojení celého přilehlého regionu silnice na dálnici D48 a dále po silnice I/11 (I/68) na Slovensko. O realizaci se postará Ředitelství silnic a dálnic ve spolupráci se společností Dopravoprojekt Ostrava a.s. Pokud vše půjde podle plánu, se zahájením stavby se počítá v roce 2028. Cena stavby je dnes něco okolo 10 miliard korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.