Silnice, která by měla obejít centrum Havířova a vyvézt z něj tranzitní dopravu od odbočky na Šumbark až po Životice, měří zhruba 10 kilometrů. Dalších asi devět kilometrů zbývá do Třanovic, kde by se silnice napojovala na dálnici D48.
„Povrchy silnic se musí tak po deseti letech obnovit. Letos to ještě musíme vydržet, ale pokud by záměr výstavby obchvatu Havířov-Třanovice šel podle plánu, příští opravy povrchů silnic už by pro dopravu v Havířově nemusely být zátěží. Opravovaná místa jednoduše objedeme. Obchvatem se v centru města navíc sníží intenzita dopravy a tím i hlučnost, prašnost a riziko dopravních nehod,“ říká havířovský primátor Josef Bělica.
Podle projektu stavby začíná silnice u vjezdu do Havířova, při odbočení na Šumbark, dále jde částečně ve stopě přes velký kruhový objezd, kudy má vést dvoupruh rovně, dále pak přes Dolní a Prostřední Suchou, kde by měla být křižovatka. Pak se stáčí jižním směrem po rozhraní Havířova a Těrlicka a pokračuje do Třanovic, kde má být vedena jako dvoupruhová.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.



