První etapa revitalizace chodníků včetně úprav zeleně proběhla již před třemi lety. O nutnosti oprav chodníků ve zbylých částech rozhodli občané v rámci hlasování Řídím Říčany o investičních projektech. Rekonstrukci zničených chodníků by mohla navíc zafinancovat dotace z Integrovaného regionálního operačního programu.
Oprava chodníků na Černokostelecké ulici navazuje na první etapu rekonstrukce na jaře 2013, kdy došlo k modernizaci části chodníků a související zeleně v úseku od křižovatky s Lesní ulicí ke křižovatce s Haškovou ulicí po pravé straně ve směru do Prahy. Některé části chodníku pomohli městu financovat i podnikatelé, kteří chtěli mít před svým obchodem nebo restaurací upravené vydlážděné místo.
„Černokostelecká je vizitkou města a v nejhorších částech je vizitkou dost odstrašující. Chodníky nebezpečné, plné děr, starý asfalt rozvlněný. To se brzy změní,“ popisuje starosta Vladimír Kořen (Klidné město) a dodává: „I říčanští obyvatelé dali v hlasování tomuto projektu vysokou prioritu. Stavět se mohlo už o několik měsíců dřív, ale dostali jsme se do pasti vystavěné z razítek. Jako starosta musím přiznat, že někteří lidé by měli dostávat na razítko zbrojní průkaz, protože jsou schopni ublížit dobrým nápadům.“
Oprava úseku Lesní až most nad Říčanskou
Druhá etapa zahrnuje celkem 15 úseků, kde chodníky získají novou podobu. Dojde k úpravě levostranného chodníku pro pěší včetně vjezdů a sadové úpravy zeleně směrem do Prahy v úseku od místa, kde se na protější straně kříží Černokostelecká s ulicí Tyrše a Fügnera až za most nad Říčanskou v celkové délce přes jeden kilometr. Po pravé straně směrem na Prahu se týká úseku dlouhého asi 400 metrů od křižovatky s Haškovou ulicí také až k mostu nad Říčanskou. Chodník se opraví i na ostrůvcích na křižovatkách Černokostelecká x Spojka a Černokostelecká x Úvalská.
„Starý rozbořený asfaltový povrch se nahradí betonovou zámkovou dlažbou v šířce 2 metrů. Nový dlážděný chodník je navržen pro bezbariérový přístup osob. Přechody, místa pro přecházení a zastávky BUS se opatří hmatovou dlažbou, stejně jako místa vjezdů podél obrub,“ zmiňuje Dominik Landkammer z oddělení investic a doplňuje: „Jednáme s ŘSD o úpravě nástupních ploch u přechodů pro chodce, kde by mohly vzniknout nástupní ostrůvky. Cílem je zvýšení přehlednosti a bezpečnosti na přechodech a zároveň by v některých místech mohly vzniknout malé zelené plochy.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV