Cyklověž bude stát 19 milionů korun, z toho téměř 15 milionů město získalo jako dotaci. V současné době je cyklodoprava na nádraží obtížná, i proto, že zde není možné kolo bezpečně uložit. To se výstavbou cyklověže s kapacitou až 118 kol změní.
Cyklověž by měla zvýšit počet osob, přijíždějících na kolech k nádraží. V současnosti ale není na nádraží vyřešeno bezpečné parkování kol, což odrazuje množství potenciálních cestujících od volby tohoto druhu přepravy. Očekáváme, že část řidičů, kteří nyní na nádraží jezdí autem, začne používat kola či koloběžky, čímž si vyřeší problém špatného parkování v lokalitě. Jednak to bude rychlejší, než hledat místo k parkování, a jednak bude uschování kola levnější než zaparkovat auto.
I když se v posledních letech výrazně navýšily parkovací kapacity u obou nádraží, neustálé budování nových parkovišť není řešením. Cílem je změnit návyky lidí, vytvořit jim podmínky a motivovat je k využívání jiných druhů dopravy, než je jízda autem.
Stavba si ale vyžádá některá omezení. Bude částečně ztížen průjezd kolem budovy nádraží do zadního traktu areálu, konkrétně u části bývalé pošty. Část přístupového chodníku k hlavnímu vstupu do budovy nádraží bude překopána. Průchod však zůstane zachován. Rovněž ubude míst pro parkování.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV