Veřejnost měla největší zájem o speciální interaktivní online mapu s nástěnkou nebo dotazník v měsíčníku Ježkovy oči. Na 150 lidí se zúčastnilo 19 virtuálních kaváren.
Lidé si ve městě pochvalují především turistické cíle. Libí se jim například, že je jihlavská zoologická zahrada přístupná i pro návštěvníky sousedního lesoparku Heulos. Oceňují, že si mohou zvířata prohlédnout přes plot zoo a berou to jako její dobrou reklamu. Obyvatelé jsou také pyšní na jihlavské podzemí. Naopak připomínky měli k jihlavskému parkánu, kde by uvítali trhy nebo koncerty.
Pochvala pro SMJ
Pochvala přišla i na práci Služeb města Jihlavy, a to v lokalitě U Boroviny. Spokojeni tam jsou jak se svozem odpadu, tak i s úklidem sněhu. Cestující pak ocenili zavedení linek městské hromadné dopravy 41 a 42, které vozí mimo jiné pracují do průmyslové zóny v Hruškových Dvorech.
Nejvíce podnětů pak přišlo k dopravě v Jihlavě. Celkem jich bylo 399. Lidé si stěžovali například na chybějící nebo nebezpečné chodníky. Potýkají se s nimi obyvatelé místní části Červený Kříž i centra města. Několikrát lidé zmínili také rozbité silnice.
Lidé volají i po větším dozoru průmyslových firem v Hruškových Dvorech, kde je větší riziko znečišťovaní životního prostředí. Tamní obyvatelé chtějí od města dostávat více informací o těchto kontrolách.
Březnové dotazování
Na podnětech od Jihlavanů v současnosti pracují sociologové, aby je využili, společně s dalšími daty, k tvorbě dotazníku. „A právě v něm se lidé mohou vyjádřit k tomu, co je skutečně důležité. "Věřím, že se zapojí se stejnou chutí jako v lednu, velmi si vážím těch, kdo věnují chvíli svého času pro rozvoj města,“ doplnila primátorka Karolína Koubová s tím, že dotazník bude dostupný v tištěné podobě v měsíčníku Ježkovy oči nebo na www.jihlava.cz/proberemeji od 4. března 2021 do 23. března 2021.
Problémy, které se ukázaly jako akutní, už předalo vedení města k řešení příslušným odborům či městské policii.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV