Jihlava: Magistrát zatím i přes vysokou nemocnost stíhá zajišťovat většinu agend

20.10.2020 15:52

Problémy s frontami jsou prakticky jen na odboru dopravy kvůli výměnám řidičských průkazů a klienty dočasně neobsluhuje oddělení místních poplatků na úseku správy poplatku za komunální odpad.

Jihlava: Magistrát zatím i přes vysokou nemocnost stíhá zajišťovat většinu agend
Foto: Archiv
Popisek: Jihlava

Nemoc nebo karanténa aktuálně vyřadila z běžného fungování na magistrátu celkem padesát zaměstnanců. V domácí karanténě musí fungovat i oddělení vnějších vztahů, ale jinak se na všech úsecích se zatím daří udržet provoz. Rozsah činností je však částečně omezen a lhůty vyřizování se logicky budou muset prodlužovat. „Na více pracovištích zavádíme směnování a zvýšil se rozsah práce z domova, tzv. home office, ovšem jen tam, kde to má smysl a je vhodné,“ uvedl tajemník magistrátu Evžen Zámek.

Také vedení města zatím funguje a jeho jednání probíhají buď online nebo osobními schůzkami za dodržení všech vládou nařízených opatření. Na datové sítě se přesunulo také úterní zásadní veřejné jednání o spolupráci města s developery. Jednání Rady města Jihlavy zatím fungují klasicky prezenčně. Rada se takto sejde i ve čtvrtek 22. října. Magistrát také počítá s tím, že i listopadové zastupitelstvo proběhne v původně oznámeném termínu 3.11. Jeho jednání by mělo kvůli potřebným rozestupům opět proběhnout v novém přednáškovém sále VŠPJ.

Fronty se tvoří pouze na odboru dopravy, kterému se bohužel nedaří obsloužit podobný nápor klientů jako v běžných úředních dnech. „V nařízené zkrácené provozní době to prostě nejde. Běžně k nám chodí kolem tří set klientů denně. Teď zvládneme za poloviční úřední den obsloužit maximálně stovku klientů a to jen díky tomu, že na této agendě teď intenzivně pracuje každý volný úředník, který agendě rozumí a má přístup do patřičných registrů a systémů,“ povzdechl si vedoucí odboru dopravy Lubomír Dohnal s tím, že stát zatím bohužel neplánuje umožnit lidem jezdit autem i s propadlými doklady tak, jako tomu bylo letos na jaře.

Místo běžných 25 úředních hodin týdně může odbor dopravy počítat jen s nařízenou zkrácenou úřední dobou v pondělí dopoledne a ve středu odpoledne v celkovém rozsahu deset hodin za týden. Také objednávací systém webcall je proto až do prosince na odboru dopravy zcela zaplněn.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České Budějovice: Část Vrbenské ulice čeká kompletní obnova, náhradní MHD je zajištěna

7:37 České Budějovice: Část Vrbenské ulice čeká kompletní obnova, náhradní MHD je zajištěna

V květnu začne kompletní rekonstrukce 230 metrů dlouhého úseku ulice Vrbenská v místě od křižovatky …