Prostranství mezi Vřídelní a Tržní kolonádou doplňuje už od minulého léta Sedící čert, plastika z dílny Jaroslava Róny. Za rok a čtvrt si získala řadu příznivců i odpůrců: turisté i místní se s ní fotografují, vandalové ji v únoru letošního roku dvakrát za sebou postříkali barvou, děti po ní s oblibou lezou jako po prolézačce. Odpůrci o ní tvrdí, že symbolizuje zlo a před krásnou kolonádu se nehodí, zastánci říkají, že jde o jedinou soudobou sochu ve veřejném prostoru města, a že by jich mělo být víc.
(Vlastně je jednou ze dvou, druhou je žulový obelisk Pocta Libenskému od Pavla Opočenského, která stojí od roku 2002 před vstupem do Vřídelní kolonády z Divadelního náměstí).
Plastiky Jaroslava Róny nejsou ve veřejném prostoru měst novinkou. Patrně nejznámější z nich je památník Franze Kafky v Dušní ulici v Praze, známé jsou také Mýtická loď na nábřeží v Bratislavě, lampa Edison v Liberci, dva odlitky Dítěte z Marsu v pražské Hadovce a na Ještědu. Nejbližší jsou v Chebu umístěné plastiky David a Goliáš ve Špalíčku a Sépie na nádvoří Chebského hradu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV