V uplynulém roce došlo k přelomu ve vývoji projektu modernizace trati č. 120. Stavba v úseku Kladno–Kladno-Ostrovec získala územní rozhodnutí. K řízení Kladno nevzneslo žádné připomínky, aby se územní řízení dále neprotahovalo. Zástupci města však intenzivně projednávají změny projektu tak, aby stavba dopadla co nejlépe. O budoucí podobě stanic na modernizované železniční trati Kladno–Praha jednalo nyní vedení města se zástupci společnosti Metroprojekt.
„Snažíme se, aby byly zastávky jednoduché a měly nadčasový design. V původním plánu architekta Patrika Kotase byl například ohromný stožár nad nádražím Kladno-město nebo přístřešky ve výšce devíti metrů, pod které se nešlo schovat. Postupně se daří s novým týmem architektů původní návrhy měnit tak, aby zastávky byly skutečně funkční a daly se dobře udržovat,“ naznačil směřování jednání radní pro rozvoj Lukáš Hanes.
Budova hlavní stanice Kladno se bude rekonstruovat a nově v ní budou komerční prostory, zvětší se prostor pro cestující. Také okolní prostranství se promění. „Přibydou pohodlná nástupiště MHD, cyklostojany a další vybavení. Součástí projektu je též točna pro autobusy. Často diskutovaná otázka polohy autobusového nádraží je tak vyřešena větším terminálem s možností ukončení linek. Oproti původnímu návrhu se zlepší návaznost s okolním sídlištěm. Cyklopřejezd přes ulici Milady Horákové se přesune blíže k nádražní budově a nové odstavné parkoviště se přesouvá k výpravní budově,“ uvedl radní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV