Proto se na radnici konalo setkání pedagožek MŠ, jehož cílem bylo sdílení zkušeností a pomoc s volbou digi vybavení, které bude v letošním roce zakoupeno.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR vyhlásilo Národní plán obnovy k podpoře digitalizace a digitálních kompetencí ve školství pro období let 2022-2024, v rámci kterého školy obdrží finanční prostředky na pořízení učebních pomůcek, jakými jsou různé robotické stavebnice, logické hračky, tablety, elektronické mikroskopy apod.
„Abychom pedagogům co nejvíce usnadnili rozhodování, které pomůcky vybrat, uspořádali jsme seminář pro zástupce mateřských škol z ORP Kopřivnice, na němž si účastníci předávali své poznatky i dosavadní zkušenosti s využíváním těchto pomůcek a digitálního vybavení. Důležitou roli při výběru hraje provázanost na výuku informatiky v základních školách a zejména vliv na zdravý vývoj dětí podporou pohybu, jemné motoriky, činnostního učení či vztahu k přírodě. Aktuálně nejpoužívanějšími digi pomůckami jsou tablety, Bee-boty, Blue-boty a Albi tužky. Díky semináři se nyní mohou učitelé snadněji zorientovat v nabídce na trhu a vybrat pomůcky, které jim nejlépe vyhovují. Na nákup mají čas do konce letošního roku,“ uvedla Eva Kytková, koordinátorka projektu Místní akční plán ORP Kopřivnice III (MAP III.).
MAP je evropský dotační projekt, který běží na kopřivnické radnici již sedmým rokem. Jeho cílem je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských i základních školách, koordinovat spolupráci jejich zřizovatelů a dalších aktérů ve vzdělávání, plánovat společné aktivity či podporovat společná řešení problémů. Náklady na MAP III. činí 3,3 milionu korun, přičemž podíl města představuje pět procent.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV