Liberec: Cestující MHD začal vozit nový elektrobus

17.06.2014 12:00

Bateriový autobus ŠKODA PERUN, moderní elektrobus, se rozjel v testovacím provozu po liberecké lince MHD.

Liberec: Cestující MHD začal vozit nový elektrobus
Foto: liberec.cz
Popisek: Detail liberecké radnice při západu slunce

Elektrobus úspěšně zahájil v roce 2014 testovací provoz ve vybraných českých a slovenských městech a nyní zamířil do Liberce, kdy od 13. 6. do 21. 6. 2014 budou mít cestující možnost vyzkoušet a ohodnotit jeho jízdní vlastnosti.

Bateriový autobus, jehož název je složený ze slov Pure Electric RUNner evokující čistě bateriový provoz je dvanáctimetrový nízkopodlažní elektrobus s asynchronním trakčním motorem ŠKODA o výkonu 160 kWh s maximální rychlostí 70 km/h a celkovou obsaditelností 82 cestujících. Bezúdržbové trakční baterie Li-Pol s celkovou energií 222 kWh umožňují dojezd až 150 km na jedno nabití. Umístění baterií za řidičem a v zadní části vozidla zajišťují efektivní rozložení hmotnosti, dobrý poměr nápravových tlaků a především není neomezen pohyb cestujících uvnitř vozidla.

Pro ověřovací provoz byla vybrána linka č. 600 reprezentující požadavky na testování v hustém městském provozu s maximálním zatížením cestujícími. Autobus bude ve službách obsluhovat 6 proškolených řidičů. Linka č. 600 je komerční linkou, kterou DPMLJ provozuje pro společnost Globus, kdy i vedení nákupního centra je potěšeno, že vozidlo s moderní technologií, bude zajíždět právě do této lokality, kde se bude určitě těšit velké pozornosti jak cestujících, tak zákazníků Globusu.

„Vedení dopravního podniku se snaží a je potěšeno, že můžeme cestujícím MHD formou testování představovat nové technologie v oblasti autobusové dopravy. Elektrobus je v letošním roce již druhým testovaným vozidlem. V březnu 2014 se v libereckých ulicích představil také hybridní autobus značky Volvo,“ vysvětlil důvod testování a bezplatné zápůjčky Roman Šotola, předseda představenstva DPMLJ, a.s.

Velký důraz při vývoji elektrobusu byl kladen na využití moderních technologických trendů včetně technologie IGBT a kapalinového chlazení elektrovýzbroje. Samozřejmostí je komfortní diagnostický systém, modulární systém baterií, plně bezemisní provoz a rekuperace brzdné energie. Vytápění nebo klimatizace vozu je zajištěna z energie baterií. Kombinace těchto parametrů garantuje plně ekologické vozidlo s ohledem na zdravé životní prostředí. Velkou předností vozidla je jeho koncepční proměnlivost a možnost měnit technické parametry dle přání a požadavků zákazníka.

ŠKODA ELECTRIC a.s. je předním světovým výrobcem elektrických pohonů a trakčních motorů pro trolejbusy, tramvaje, lokomotivy, metro apod. a navazuje na dlouholetou tradici výroby Škodových závodů v Plzni. Svým zákazníkům nabízí moderní nízkopodlažní trolejbusy o délce 12m, 15m a 18m vybavené veškerou elektrovýzbrojí ŠKODA. Díky svým dlouholetým zkušenostem a úspěchům v oblasti vývoje a výroby trolejbusů zařadila do svého portfolia i alternativní ekologická vozidla TriHyBus, Hybrid a nyní v Liberci testovaný Bateriový autobus.

DPMLJ, a.s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: liberec.cz

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Aš: Linka z Aše do Selbu a zpět od 13. května

20:27 Aš: Linka z Aše do Selbu a zpět od 13. května

Autobusové spojení mezi Aší a německým Selbem začne fungovat od pondělí 13. května 2024.