Liberec: Na Šaldovo náměstí už jezdí tramvaje po nových kolejích

03.10.2017 10:01

Po pěti měsících se v Liberci znovu rozjely tramvaje mezi terminálem Fügnerova a konečnou stanicí v Lidových sadech. Skončila tak rozsáhlá rekonstrukce, kterou si vyžádala modernizace tramvajové tratě v Rumunské ulici. Mezi terminálem a Šaldovým náměstím jsou položeny nové koleje a vymlácené panely nahradil nový asfaltový povrch. Kompletní rekonstrukce vyřešila jednak zastaralý technický stav celého úseku, přilehlých komunikací a chodníků, tak i nevhodné dopravní uspořádání.

Liberec: Na Šaldovo náměstí už jezdí tramvaje  po nových kolejích
Foto: Liberec
Popisek: Liberec - Rumunská

Do Rumunské ulice se veškerý provoz vrátil v sobotu 30. září. Slavnostního otevření se úsek dočkal o dva dny později. Rekonstrukce vyšla na necelých 61 milionů korun. Většinu, téměř 85 procent, zaplatila evropská dotace. Zbytek financoval Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou. „Kromě toho, že se podařilo dokončit v termínu opravu a modernizaci této důležité spojnice horního a dolního centra, tak nás těší i úspora nákladů ve výši sedmi milionů korun oproti původní předpokládané částce. Jedná se o první úspěšně realizovaný projekt zařazený do Integrovaného plánu rozvoje území Liberec – Jablonec nad Nisou (IPRÚ), jehož nositelem je město Liberec, a pokud vím, tak také jeden z prvních v České republice,“ řekl primátor Tibor Batthyány.

Úsek tramvajové tratě byl od poslední opravy, která proběhla v roce 1993, ve špatném a místy až havarijním stavu. Zejména kvůli nárůstu silničního provozu v posledních letech a vlivem chemické údržby v zimním období došlo k rychlému opotřebování prvků tramvajové tratě. Dožilé byly hlavně panely, v nichž byly koleje uložené. Dělníci je proto odstranili a celý úsek dlouhý bezmála půl kilometru dostal nový asfaltový povrch, což přinese snížení hlučnosti a vibrací. To potěší nejen řidiče a cestující MHD, ale i obyvatele přilehlých domů.

„Tato rekonstrukce prakticky propojila již dříve rekonstruované úseky. Úpravy se přitom netýkaly jen kolejí. Okolí trati teď bude více vyhovovat chodcům. Chodníky jsou širší, přechody bezpečnější. Zastávka tramvaje má vyhřívané nástupiště. Pod zastávkou Šaldovo náměstí a v dolní části Rumunské ulice přibyly nové záhony,“ uvedl náměstek pro technickou správu majetku města Tomáš Kysela. „Jsem velmi rád, že i takto náročný projekt se dokončil v termínu a za to bych rád poděkoval všem, kteří se na přípravě i realizaci podíleli a odvedli skutečně skvělou práci. Nemohu opomenout poděkovat i Liberečanům za pochopení a toleranci při řadě omezení, které rekonstrukce přinesla,“ dodal.

Současně proběhla i úprava celého prostoru na dolním konci Moskevské ulice a komunikace vedoucí souběžné s tramvajovou tratí je nyní jediným propojením ulice Rumunské s ulicí Revoluční. Zároveň došlo i na výměnu vodovodu a plynovodu, což přineslo nejen úspory, ale také se tím předchází dalším případným omezením.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Karlovy Vary: Do Dvořákových sadů se vrátila Dívka se džbánem

16:29 Karlovy Vary: Do Dvořákových sadů se vrátila Dívka se džbánem

Do Dvořákových sadů se na své místo nedaleko Hadího pramene po necelých pěti měsících restaurování v…