Prověřování kvality v případě sociálních služeb je složitější než u hmatatelného zboží. Každé zařízení hodnotí nejprve samo sebe, následně probíhá také hodnocení samostatnými klienty, ale i jejich rodinnými příslušníky, posléze je hodnoceno odborníky na kvalitu sociálních služeb. Hodnotí se především kvalita a úroveň péče, přístup zaměstnanců ke klientům, ubytování, stravování, partnerství a kultury a volného času.
Cílem Značky kvality v sociálních službách je poskytnout novým uživatelům sociální služby či zájemcům o ni, ale také jejich rodinným příslušníkům, jednoznačnou informaci o tom, jakou kvalitu mohou od života v daném zařízení sociálních služeb očekávat. Jde o systém externí certifikace, který je založen na tzv. udělování hvězd. V praxi tak již při vstupu do zařízení uvidí jak jeho nový uživatel, tak případně i jeho rodina, zda jde např. o zařízení dvouhvězdičkové nebo pětihvězdičkové. Značka kvality v sociálních službách hodnotí všechny důležité aspekty poskytování sociální služby, a to pouze z jednoho úhlu pohledu – z pohledu samotného uživatele této sociální služby.
Pečovatelská služba města Mladá Boleslav je příspěvkovou organizací, jejím zřizovatelem je Statutární město Mladá Boleslav. Organizace nabízí široké spektrum služeb: ambulantní, terénní a pobytové služby. Terénní pečovatelská služba je poskytována od roku 1970 a poskytuje péči a podporu seniorům, osobám se zdravotním postižením, osobám s chronickým onemocněním a rodinám s dětmi v Mladé Boleslavi, spádových obcích a ve čtyřech pečovatelských domech. Posláním je prostřednictvím služeb pomáhat seniorům a občanům se zdravotním postižením přes nepříznivé sociální a zdravotní situace setrvat ve svých domovech a zachovat tak vazby na své přirozené prostředí, své přátelé a blízké.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV