Severovýchodní tangenta se začala stavět začátkem listopadu 2012. Její financování je garantováno usnesením Vlády ČR č. 641 ze dne 28. května 2008, Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) ji může financovat do výše 298,2 milionu korun. „Žadatelem a příjemcem dotace je Středočeský kraj. Dosud z ní na stavbu vyčerpal celkem 244,4 milionu korun a 26,1 milionu korun poskytl ze svého rozpočtu. Dosavadní celkové stavební náklady včetně dodatečných prací se vyšplhaly na 270,5 milionu korun,“ uvedl středočeský hejtman Miloš Petera. Stavbu zajistilo sdružení firem Colas CZ, Metrostav a H-Intes.
Město Mladá Boleslav zajistilo pro stavbu tangenty projektovou dokumentaci včetně pravomocného stavebního povolení a kompletní a náročnou majetkoprávní přípravu akce. Zároveň mělo výrazný podíl na vyjednání státní dotace na tuto stavbu. V rámci projektu byla postavena okružní křižovatka u supermarketu Albert a především vlastní komunikace o celkové délce 1,49 kilometru, která ústí na třídu Václava Klementa světelnou křižovatkou na severní straně a na jižní straně na okružní křižovatku na ulici Jičínská. Tím bude zajištěn rychlejší průjezd městem od Body centra a autobusového nádraží směrem k rychlostní komunikaci R 10.
Výstavba Severovýchodní tangenty zahrnovala demolice stávajících objektů, výstavbu pozemních komunikací, okružní křižovatky, mostních objektů, opěrných zdí, vodohospodářských objektů, elektro a sdělovacích objektů, potrubního vedení, objektů drah a další zemní práce. Součástí investiční akce bylo také provedení pokládky nového vodovodu v hodnotě 12,9 milionu korun, kterou plně hradila společnost Vak Mladá Boleslav.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV