Koncepce pěší dopravy je pokračováním tvorby koncepcí – (poslední zbylá koncepce po Koncepci cyklodopravy, Koncepci dopravy v klidu, ZAKOSU).
Klíčovým záměrem tohoto dokumentu je zdůraznit potřebu systémově, celoplošně, a trvale podporovat uživatelské funkce veřejného prostoru s prioritou pro chodce i ve společném prostoru s uživateli jednostopých bezmotorových nebo bezemisních dopravních prostředků. Zároveň řeší bezbariérovou prostupnost územím města pro osoby s omezenou schopností pohybu nebo orientace, seniory, osoby s dětskými kočárky, apod.
Součástí zpracování koncepce byl také průzkum veřejného mínění v oblasti dopravy, který byl formou elektronického dotazníkového šetření – vycházelo se z podnětů občanů města, kteří se mohli vyjádřit k stavu komunikací, chodníků, přímosti a rozsahu tras, bezpečnosti dětí při jejich pohybu po městě, subjektivnímu pocitu bezpečnosti na přechodech pro chodce nebo místech pro přecházení, apod.
Zabývá se ve velké části bezbariérovou propustností města pro osoby s omezenou schopností pohybu nebo orientace (společně se zhodnocením přístupu k veřejným budovám a zastávkám MHD) a také návrhu bezbariérových tras a pěších tras.
Rozebírány jsou především hlavní trasy (a ostatní důležité) a plochy pro pěší celoměstského významu včetně návrhu na technická opatření a řešení bezbariérovosti.
Součástí materiálu jsou také doporučení na budoucí opravy.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV