„Již delší dobu cítíme potřebu vzniku moderní a fungující destinační společnosti, jejímž úkolem bude rozvoj cestovního ruchu nejen v královském městě Znojmě, ale v celé turistické oblasti Znojemska a Podyjí. Iniciovali jsme proto vznik destinační společnosti a jsme rádi, že se nám podařilo najít první partnery, kteří to cítí stejně jako my,“ říká starosta Znojma Vlastimil Gabrhel.
Dosud se rozvojem cestovního ruchu ve městě zabývala Znojemská Beseda, která je ovšem příspěvkovou organizací města a má tak omezený rozsah působnosti. „Destinační společnost, v právní formě zapsaného spolku, by naopak měla mít pole působnosti daleko širší: měla by propojit obce, podnikatelské subjekty a nabídku kulturních a přírodních aktivit v regionu,“ vysvětluje místostarosta Znojma Jan Grois, jehož rada města pověřila zajištěním potřebných kroků pro vznik destinační společnosti.
Zkušenosti a příklady dobré praxe Znojmo mj. čerpalo u Destinační společnosti České Švýcarsko, která úspěšně funguje už řadu let. Jedním z cílů je i získání certifikace pro destinační společnost, jež by tak mohla čerpat nemalé dotační prostředky na svou činnost.
Rozhodnutí vedení města Znojma i rady města v pondělní posvětilo i zastupitelstvo, které vzalo na vědomí Deklaraci vzniku Destinační společnosti ZnojmoRegion. Ta by na základě deklarace měla vzniknout do dvou měsíců. Prvními partnery, jež zmíněnou deklaraci rovněž podepsali, jsou Agentura Bravissimo, Remo-Agency, Ubytování Dyje, Vranovská pláž, Znojemský městský pivovar a Znovín Znojmo.
„Spolek bude samozřejmě otevřen i dalším členům, a to jak ze strany obcí, tak ze strany podnikatelských subjektů, které působí na poli cestovního ruchu. Věřím, že se nám partnerů podaří najít co nejvíce,“ dodává Grois.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV