Cyklistům má stezka nabídnout bezpečnou alternativní cestu a odvést je z frekventované silnice I/9. Projektová kancelář Vaner nabídla v rámci studie tři varianty, nejkratší je dlouhá 5,7 kilometru a nejdelší devět. Přednost dostala ta nejkratší, která hlavní silnici kopíruje. O stavbu se Česká Lípa a Nový Bor podělí.
„Cyklotrasa má plnit hlavně dopravní funkci, tedy sloužit především obyvatelům obou měst a obcí podél trasy k cestě do práce, do školy,“ řekl starosta Nového Boru Jaromír Dvořák. Prioritou projektu je zajistit bezpečné spojení mezi Novým Borem a Českou Lípou a odvést cyklisty z přetížené silnice. „Denně po ní projede 16 000 aut a nám se tu pohybují děti, chodci, cyklisté,“ doplnil Jaromír Dvořák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV