„V uplynulých měsících jsme přistoupili k postupnému hloubkovému čištění všech sedaček v tramvajích i autobusech. V některých případech ale na potazích i přes důkladné vyčištění zůstávají skvrny, které jsou poté předmětem stížností cestujících. Proto jsme hledali i jiné možnosti, jak situaci dlouhodobě řešit,“ vysvětlil předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Jaroslav Michalík.
O zkušební instalaci plastových sedaček tak dopravní podnik rozhodl na konci minulého roku. Pokud se osvědčí, přibydou i do dalších vozů. „K obměně by v tom případě došlo postupně, buď s nákupem nových vozů, při větších opravách nebo v případě pravidelné výměny sedaček na základě stáří či opotřebení,“ doplnil dopravně provozní náměstek DPMO Pavel Zatloukal. Významným faktorem pro testování jiného typu sedaček jsou i náklady na údržbu látkových potahů, u plastových sedátek se předpokládá v této oblasti finanční úspora.
Vůz s plastovými sedačkami obsluhuje nejčastěji linku X4 nebo linku 1.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV