„Pořízení elektronických kiosků je plně v duchu naší snahy zavést do praxe maximum prvků Smart City. Podstatné je, že se jedná o praktické řešení, které občanům usnadní vyhledávání potřebných informací,“ komentoval novinku náměstek primátora Matouš Pelikán. Práce s elektronickým kioskem je uživatelsky snadná. „Jedná se o jednoduché a intuitivní řešení, které by nikomu nemělo činit potíže při ovládání.“
Nahradit klasickou vývěsku kioskem bylo nutností také kvůli požadavkům ministerstva vnitra. „Podle zákona musí být kompletní úřední deska alespoň na jednom veřejně dostupném místě dostupná čtyřiadvacet hodin denně. Kdyby měla mít podobu vývěsky, byla by dlouhá šest set metrů,“ uvedl tajemník olomouckého magistrátu Jan Večeř.
Nová zařízení hlídají kamery
Kiosky obsahují stejné informace jako úřední deska v listinné podobě nebo na webových stránkách města. Lidé zde ale navíc zjistí i polohu jednotlivých budov magistrátu, organizační strukturu jednotlivých odborů, ztráty a nálezy nebo potřebné informace na základě konkrétních životních situací.
Cena jednoho zařízení včetně softwaru činí zhruba pět set tisíc korun. Proto jsou na místech, kde na ně vidí bezpečnostní kamery.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV