„Křižovatka patří k nejvíce nehodovým místům v Olomouckém kraji, kde ročně dochází k desítkám dopravních nehod. Navíc se zde ve špičkách tvoří dopravní zácpy,“ vysvětluje ředitel olomoucké pobočky ŘSD Martin Smolka, proč se rozhodli přistoupit k této rekonstrukci. Dvěma hlavními důvody je podle něj zejména zlepšení bezpečnosti a zvýšení kapacity okružní křižovatky.
Po rekonstrukci bude okružní křižovatka upravena podobným způsobem, jako ta na výpadovce na Lipník nad Bečvou nebo na Přerov. Pravý jízdní pruh ve směru od Olomouce a od Mohelnice bude plnit funkci tak zvaného „bypassu“, asfaltová vozovka na výjezdu směrem na Brno bude širší, stavební firma upraví i vodorovné dopravní značení a doplní také portály s velkoplošným dopravním značením pro zajištění správného řazení do jízdních pruhů. V okolí křižovatky taktéž přibudou svodila a zpomalovací prahy, vozovka dostane nový povrch a před vjezdem do křižovatky aplikují dělníci dokonce speciální protismykovou asfaltovou vrstvu, která výrazně zkracuje brzdnou dráhu vozidel.
Snahou investora i zhotovitele bude maximálně omezit nepříznivý dopad dopravních omezení na řidiče. Nejkritičtějším obdobím bude polovina září, kdy bude po dobu 10 dnů probíhat frézování stávajícího povrchu vozovky a pokládání nového povrchu.
S úplnou uzavírkou křižovatky se nepočítá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olomouc.cz